lauantai 20. huhtikuuta 2013

My hopes and dreams

Elikkäs nyt ois luvassa vähän postailua mun toivotuista sijotuskohteista Usassa ja sitten niistä ei niin toivotuista..

Oon kyllä niin ylpeä mun kuvanmuokkasutaidoista, että... Muutenki tuntuu, että oon varsinainen tekniikan ihmelapsi näitten blogijuttujen kanssa, että aluks tää on tällasta opettelua, joten antakaa anteeks, jos säädän täällä jotain kummallista..xD

Vihreellä on ne paikat joihin ois tosi jees lähteä ja punasella nee ei niin ykköskohteet. Näihin lukeutuu myös Alaska ja Hawaii, jotka ei nyt näy tossa kartassa. En kuitenkaan halua sillä tavalla ruveta valikoimaan, joten mulle käy mikä tahansa osavaltio, kunhan saisin mukavan perheen, joka on ihan oikeasti olisi kiinnostunut musta. Joo tottakai olisi ihanaa jos siinä hostperheessä olisi pieniä lapsia tai minun ikäisiä nuoria, mutta senkin suhteen oon suht avoimin mielin ja olisi vaan ihanaa saada se perhe. Olisi myös huippua pystyä jatkamaan mun rakasta tanssiharrastustani vaihdossakin.

Meni vähän ohi aiheen joten nyt lisää noista paikoista. Olishan se mahtavaa päästä jonnekki lämpimämpään kun Suomeen, joten sen takia tuo Arizona ja New Mexico. Periaatteessa oisin voinu laittaa Floridankin, ihan sen takia kun siellä puhutaan niin paljon espanjaa ja ois huippua päästä käyttämään sitäkin.

Washington on tuolla, koska se vaikuttaa niin mielenkiintoselta paikalta ja saattaa asiaan olla vaikutusta liiallisella Greyn anatomian katsomisellakin..xD Oregon ihan siks, koska yks toinen vaihtari oli siellä ja se vaikutti niin huipulta, että ihastuin itekki, sama pätee Wisconsiniin. Toi New York ja muut sen ympärillä olevat paikat on vaan semmosia, missä oon aina halunnu käydä.

En ole ikinä käynyt Usa:ssa, joten en omalta kokemukselta voi sanoa mitään ja tiedän että mun vaikutelmat voi vaikuttaa aika stereotyyppisiltä. Siksihän minä sinne olenkin lähdössä, että tietäisin miltä siellä oikeasti tuntuu asua. Kaikki kokemukset ja vinkit edellisiltä vaihtareilta ja muuten jenkeissä vierailleilta on enemmän kuin tervetulleita!! Ois muutenkin kiva tietää, että minnepäin muut vaihtarit ovat lähdössä, ja miten paljon niitä sijotuspaikkoja on tullut. Tiedän, etten oo ainut,jolla paikkaa ei vielä ole, mutta silti se stressaa aina ajoittain...


Large
Ja sitten nuo punaset alueet. En tosiaan tiedä miks, mutta muhun on iskostunu semmonen ajatus, etten haluis just tonne Texasiin, Louisianaan, Alabamaan, Mississippin tai muualle tonnepäin eteläalueille niitten aksentin takia. En tiiä onko tämäkin yleistys, mutta oon kullu tosta vaikeasta, leveästä etelänmurteesta, mitä tuollapäin puhutaan ja en nyt välttämättä sillä tavalla haluasi englantia puhua.Sama pätee Kentuckyyn ja Tennesseehen. Mites te jotka ootte kyseisissä osavaltioissa olleet?

Alaskaan en sen kylmyyden takia haluaisi, mutta olen kysellyt Alaskassa olleelta vaihtarilta ja hän tykkäsi kokemuksesta kovasti, joten tässäkin voi todeta, että paikka ei määritä, miten viihtyy. Hawaii vaikuttaa mun korviin enemmänkin lomakohteelta, jossa ois ihanaa olla viikko tai pari, muttei koko vuotta. En ihan hirveästi näistä mistään osavaltioista vielä tiedä, joten nämä ovat vain vaikutelmia ja arvailuja ja näistä ei saa loukkaantua:D

Haluan kuitenkin korostaa vielä, että mulle tärkeintä on vaan saada mukava perhe, eikä se että pääsee Floridaan bilettämään biitsille vuodeksi. Nää on vaan tällasia haaveita, mitä varmaan kaikilla vaihtareilla on ollut. Ihmiset on se mikä tekee vuodesta ikimuistoisen, ja totta kai oma suhtautuminen asioihin. Tuntuu varmaan aika oudolta lukea näitä jälkeenpäin kun tietää minne on menossa:D Hurjaa ajatella, että joskus puolen vuoden päästä kirjottelenkin tänne jostain ihan muualta päin maailmaa!
ps. Kiitos Annika postausideasta! :D

Tumblr_mleqeaxzhd1s38hb8o1_500_large
kuvat: Weheartit.com

19 kommenttia:

  1. Samanlaisia stereotypioita itsellänikin on ollut :) Ja haha, itse kun kuulin että mulle on löydetty host family Utahista, järkytyin suorastaan kun ainoa mitä Utahista tiesin, oli se että siellä on melkein 60% väestöstä mormoneita :D No, niitten kaikkien tunteenpurkauksien ja epäilyksien jälkeen kun mulle tarkennettiin paikan olevan Salt lake city, joka on osavaltion pääkaupunki, innostuin jo jonkun verran :p ja nyt kun oon päässyt host perheen kanssa juttelemaan, en haluaisi lähteä yhtään minneen muualle! Utah, Salt lake city ja mun host perhe on täydellinen mulle :)

    Avoimin mielin vaan matkaa niin hyvin menee;) ja tosiaan ei sillä paikalla niin väliä jos ihmiset siellä on ihania!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On mukava aina kuulla et muutki ajattelee samalla tavalla:D Sä et kuitenkaan minnekään mormoniperheeseen joutunut vai?:D Ootko ite käynyt koskaa Usa:ssa? Ja yritän tosiaankin olla avoimin mielin ja olla vahtaamassa sähköpostia viientoista minuutin välein:D

      Poista
    2. Itseasiassa en ees tiiä ovatko he mormoneita :D mut eipä sekää haittais ku niin mukavilta vaikuttavat :) Itekin vahtasin koko aika sähköpostii aiemmi perhetietoja ootellen, nyt vahtaan sitä sen takia ku ootan niiltä viestejä!:D
      Ja en oo tosiaa ikinä käyny usa:ssa eli ei mitään odotuksia!:p

      Poista
  2. Hyvä että kävit kommentoimassa mun blogiin, koska uusia vaihtari blogeja on aina kiva löytää! :D Jään seurailemaan ja tsemppiä sullekkin perhetietojen odotteluun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti, pitäs vaan jaksaa rauhassa odotella..:D kiva kun eksyit tännekkin:D!

      Poista
  3. Mulla on vähän samat mielikuvat noitten etelän osavaltioiden suhteen, että just sen aksentin takia ei kuulu mun ykköstoiveisiin :-D Oon kuitenki lukenu vaihtariblogeista että siellä on kuitenki mun lukeman mukaan ollu tosi huippua :-) En oo myöskää ite koskaan käyny Jenkeissä, nii just kiva nähdä sitten miten kaikki mielikuvat muuttuu kun sinne pääsee :-D

    Tää sun blogi vaikuttaa kyllä tosi kivalta ja jään seurailee :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!:D olis se joo vähän outoa puhua sillä lailla, mutta kyllä mä myös tosi mielelläni noihin osavaltioihin mene jos pääsen!Äää jännitää kyllä tosi paljon minne päästään! Toivottavasti siekin saat paikan nopeesti!:DD

      Poista
  4. Olin tuolla Kentuckyssa vaihdossa viime vuoden ja yllättävän harvalla oli sellanen country aksentti! Kyllä siellä niitä ihan perus jenkkiaksenttisia riittää :) Ja olin aika samaa mieltä, tai mulla oli ennakkoluuloja KY:n suhteen ennen ku sinne menin mutta en vaihtais mun vaihtovuotta mihinkään! Siitä tulee silti upee kokemus no matter minne meet, älä huoli! Kannattaa vaa mennä avoimin mielin minne ikinä päätyykään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti:D Oot varmasti ihan oikeessa! Hermostuttaa vaan niin kauheesti, että minne päädyn! Mihin aikaan sie sait tiedon hostperheestäs?

      Poista
    2. Sain tietää perheen heinäkuussa noin kuukautta ennen lähtöä :)

      Poista
    3. Eli varmaan aika pitkään saattaa vielä joutua oottelemaan:D

      Poista
  5. Hehe, mun mielestä olis taas hauska asua tuolla etelä-aksentti-osavaltioissa, mutta mullekkin kyllä kelpaa mikä tahansa osavaltio, kunhan perhe on hyvä ! Ja muuten, kiva blogi sulla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon, samoin on sulla!:D Varmastikin ois tosi kiva asua siellä, ite en vaan haluais sellasta aksenntia ja kuulemma tarttuu helposti:D Tosin mikä vaan aksentti on parempi kun suomalaisten tönkköenglantixD

      Poista
  6. Avasin blogisi ja luin vain "sijoituskohteet"- sanan ja ajattelin että jaahas, mitäs tässä oikein sanotaan :D ajattelin siis että vähän on tyttömäinen ulkoasu ollakseen jonkin bisnesmiehen blogi ;)
    Mutta tosi kiva postaus ja ihanan paljon kirjoittelet tekstiä! ite en uskaltaisi yksin lähteä vaihtoon! :)

    http://mmilya.blogspot.fi <- Muakin saa tulla moikkaamaan ja liity ihmeessä lukijaksi jos tykkäsit! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah:D mähän oonkin varsinainen bisnesmies:DD Mutta kiitos kovasti kommenteista, kiva kun eksyit tänne blogiin! Ja aika paljon mua kyllä pelottaa toi vaihtoonlähtö, tajuun asian varmaan suunnilleen jossain lentokentällä.. Mut jos ei halua vuodeks lähteä ja halu maailmalle on silti kova niin sitä vartenhan on noita kielimatkoja esim. :D käyn tsekkaamassa ton sun blogin myös!:)

      Poista
  7. Mullaki oli kauheet ennakkoluulot just esim Texaasist, mut nyt sain sielt perheen, jota en kyl oikeesti vaihtais mihinkää! Ja mitä noiden kaa skypes juttelu, nii ei niil ees oo aksenttii ! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii ehkä mulla tosiaankin on vähän stereotyyppiset ajatukset, ja mitä oot kertonu tosta perheestä niin vaikuttaa supermukavalta!:D Kiva kun tulit tänne minunkin blogin puolelle!

      Poista

Cheer me up with your comments <3